Conecto Integrasjon - Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet ofte stilte spørsmål i forbindelse med integrasjonen mellom Visma Business og Conectos inkassoløsning

  1. Hva er Conecto Integrasjon?
    Conecto Integrasjon er en løsning som utveksler data om purre- og inkassosaker mellom Visma Business og Conecto.
    Klikk her om du har spørsmål eller lurer på noe.

  2. Jeg har gjort noe som skulle endret hvilke poster som er klare for oversending, men det virker ikke.
    I Visma Business må du huske å friske opp skjermbildet (Shift + F5) for å hente endringer gjort andre steder.

  3. Jeg har sendt poster til Conecto, men skjer ikke noe i vinduet Conecto Inkasso.
    Se forrige punkt.

  4. Det kommer ikke fram noen poster som kan oversendes til Conecto (Fanen "Fakturaer klare for purring/inkasso").
    Sjekk at det finnes poster med "Antall purringer" med det antall purringer som er angitt i "Ant. purringer inkl inkassov. før oversending" under fanene "Registrere/administrere bedrift" - "1: Generelle innstillinger".

  5. Listen med oversikt over utestående per bedrift er ikke oppdatert.
    Det beste tipset er å vente litt. Disse listene over utestående beløp oppdateres regelmessig, ikke hele tiden.

  6. Hvordan ser jeg at løsningen faktisk kjører?
    Nederst under fanen "Fakturaer klare for purring/inkasso" står tidspunktene for siste og neste overføring til Conecto. Merk også punkt 2 ovenfor.